Anpassad sökning
bloglovin

Bland djur och sand pa Zanzibar

Sa livet i paradiset ar val helt okay kan man saga.. Vi far inte mycket gjort alls, vi solar, vi badar och vi ater. Utover det, inte mycket annat. Dricker en och annan ol ibland, dansar till klockan 5 pa morgonen och njuter av livet. Zanzibar far helt klart godkant ifran oss! Gradvis forvandlas var hudfarg och vi liknar mer och mer de akta afrikanerna. Spoonie gillart!

Vi hade en trevlig granne ett tag. Hon var en ko och vi kallade henne Rosa. Rosa var en fin och trevlig ko som betade utanfor var bungalow och som ramade alldeles for tidigt pa morgnarna. Uppenbarligen gillade inte afrikanerna Rosas ramande. En morgon nar vi at frukost kom en afrikan gaende med fyra blodiga koben avskarda vid knaskalarna.. Vi blev forskrackta over denna upptackt och borjade snabbt lystra efter Rosas ramande.. Inte ett ljud. Har var det helt klart tyst som i graven. Vi sorjer fortfarande var van Rosa..

Vi har manga djurvanner har pa Zanzibar. En annan god van ar Katten Pettsson. Forst gillade jag inte henne alls. Hon forsokte bita mig nar jag tankte klappa henne.. Men tiden gar och det laker visst alla sar har jag hort. For Katten Pettsson blev mer och mer vanlig emot oss. Nu fortiden brukar Katten Pettsson vanta utanfor var dorr nar vi vaknar pa morgonen, hon foljer snallt med oss till frukosten och brukar komma in och hanga lite pa vart rum.

Katten Pettsson har en komis, Kattens van (eller Katten Sven, vi ar inte helt sakra pa namnet for vi fattar inte kattswahili sa bra) Kattens van ar iaf lite trevligare an Katten Pettsson, men lite magrare. 

Forra lordagen var vi pa nagot de kallade half moon party, tvekar dock lite pa det for vad jag kunde se sa var det ingen halvmane da och nu ar det typ helmane. Jaja oavsett namnet sa hade vi en kul kvall. Akte bort till Kendwa Rocks som ligger 10 minuters bilfard harifran. Dar upptradde forst en Michael Jackson look-a-like, med alldeles for tajta byxor for sitt stora paket om man sager sa.. Den kvinnliga delen av publiken jublade medans den manlig skamdes.. haha!

Vi dansade oss svettiga till klockan 6 pa morgonen da vi begav oss hemat, tog ett avsvalkande morgondopp och gick och lade oss. Sjalvklart hade de under kvallen gatt ner i alla fall en tequila! =)


Sen har vi lite change of plans i var resa om man sager sa. Vi har idag 10 dagar kvar i Afrika. 21 november lyfter ett plan emot London som vi kommer att vara pa. Vi valde mellan julshopping i London eller 6 veckor pa Zanzibar sa det fick bli det forstnamnda. I England har vi inga direkta planer mer an att Mr Rookielicious moter oss och flyget hemmat gar 8 december. Det ska bli kul!

Har jag foresten berattat att malariatabletterna framkallar marddrommar? Varje gang efter vi tagit dem drommer bade jag och Sauron sjuka drommar i flera natter.. I natt dock, sa dromde jag att jag var hemma och mamma skulle duka fram frukost. Jag tankte ta yoghurt och museli, klart som fan vaknar jag precis da och inser att min goda frukost var som bortblast! Typiskt!

Nu far jag avrunda det har. Vi skall bege oss emot Chef's dar vi ater bade lunch och middag varje dag. Det ar local food som kostar runt 35-40 kronor for oss alla tre istallet for att ata nere vid strandresturanterna dar man far betala samma for en matratt. Med var strama budget har vi inte rad med sadana divalater. Men om ni nagonsin besoker Nungwi sa ar faktiskt Chef's ett riktigt bra stalle, godaste chapatin i hela Afrika =)

Pole pole!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se