Anpassad sökning
bloglovin

When I was a kid..

Min mamma sa till mig häromdagen När du var liten var du mera skitig en ren! Det fick mig att tänka på den gången jag och min kusin Robin lekte på skitstacken. Fråga mig inte varför. I stundens hetta verkade det tydligen som en väldigt bra idé, och kul hade vi. Vi flög omkring där som vildingar och försökte undvika att fastna i skiten rent ut sagt. Vår nyfunna lycka dog snabbt dock när min kusins mor fann oss och tvingade med oss in för rengöring. Tillsammans satt vi där, nakna i badkaret och tittade förvånat på varandra. Hade vi gjort något dumt? Ingen aning. Vi förstod dock att den arga mamman som stod över oss med duschslangen och badtvålen i högsta hugg definitivt inte var något bra tecken, lika bra att hålla tyst.

En annan gång, med samma kusin, lekte vi i en gammal hundkoja som stod placerad bakom ladugården. Vi hittade en liten kamin på en åker som vi släpade dit. Efter en stund i eftertänksamhetens tecken beslutade vi att prova och elda i den. För inte kunde vi komma på någon förmaning om att inte elda bakom ladugården? Nej, inte vad vi kunna minnas i alla fall. Efter några timmar tröttnade vi på leken. Min kusin som av uppenbarliga skäl hade lite enklare att urinera på elden fick just detta i uppgift. När elden hade dött ut sprang vi glatt in till kalaset som hölls med anledning av min farmors födelsedag. Tydligen luktade vi inte jättegott så vi fick genomgå ett stenhårt förhör om vad vi egentligen hade sysslat med. Inget särskilt blev vårt svar. Efter att ha dubbelkollat att den gamla hundkojan fortfarande stod kvar på sin vanliga plats lades förhöret ner. Mitt i natten vaknade grannen av ett konstigt läte, han tittade ut genom fönstret och såg att hela hundkojan stod i lågor. Hela natten fick han sedan ägna åt att spruta vatten på närliggande lador så att de inte också skulle brinna ner. Behöver jag tillägga att inte elda bakom ladugården lades till på vår redan långa förmaningslista?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se