Anpassad sökning
bloglovin

Maasai Mara

Nui har vi vart pa safari i Maasai Mara. Bara resan dit var en upplevelse i sig! Det tog cirka 2-3 timmar att aka och bilen korde ofta mer i diket an pa vagen. Detta pa grund av att vagen hade sa stora hal och ofta bestod mer av grus av cement. Helt sjuk! Sarah madde inte bra! Efter en skakig tur var vi i alla fall framme vid Bush House som vi skulle spendera natten pa!

Safari ar juh bara for jakla coolt! Vi har fatt se alla djuren i Big 5, lejon elefant buffel noshorning och geopard! Utover dessa markliga djur har vi aven fatt se zebror, en hel javla massa gnuer, flodhast, vildsvin, surikat, struts, gamar leoparder och ja, allt verkligen! Jag borjar faktiskt misstanka att det finns fler gnuer an afrikaner i Afrika! hm...
Vi kom mitt i frukostbuffen for en hel lejonfamilj. Tre honor hade precis atit klart pa en gnu sa kvar lag sju sma lejonungar och slet sa man horde hur benen knakade pa den stackars gnun!

Vid en flod sa krossar gnuerna fran Serengeti i Tanzania till Maasai Mara i Kenya. Tydligen ar det bara 20 procent av alla djuren som tar sig over denna flod. Vissa blir uppatna av krokodiler, vissa drunknar, eller vissa har bara otur och blir dodade av flodhastar. De dodar tydligen gnuerna bara for att de ogillar ljudet ifran gnuerna. Sa floden var ganska acklig, det lag fullt med doda gnuer dar och lukten av lik var forjavlig!

Jag skulle garna vilja lagga mig och sova pa en zebrarumpa, de ser sa runda och mjuka och skona ut! Mmm, det skulle man prova en gang...

Spoons outta here!

Maasaier ar tydligen den enda av de 42 olika stammarna i Kenya som kan doda lejon. Lite coot faktiskt! Jag skall nog lara mig att doda lejon ocksa.. just in case lixom!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Häftigt med safari.Men du jag ser helst att du låter bli lejonen........Jag vill ha hem dig helskinnad...Pusspuss

Mamsen

2011-09-06 @ 12:43:51
Postat av: Lovis

Åh vad cooooolt! Längtar efter att få se bilderna sen! :)

2011-09-06 @ 18:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se