Anpassad sökning
bloglovin

Chillidilling in Arusha

Jag tror Mr Bobo borjar bli lite smatt galen av att resa med tva tjejer. Som ni vet ar jag usel pa att minnas vilken tandborste som ar min och hittills har det anda gatt bra och de flesta ganger har jag rengjort mina tander med min egen tandborste. Men i forrgar blev de forvirring i fabriken sa Mr Bobos tandborste var den som rengjorde mina tander.. Igar gjorde Sauron samma misstag.. Frustrerat undrar han vad det ar for fel pa oss som inte kan skilja hoger fran vanster och min tandborste ifran din.. Vi skrattar lite i smyg.

Det ar aven sa att han har fastnat lite i en looser streak i vart kara kortspel 500. Nar jag eller Sauron har 485 poang sa ligger var kara Mr Bobo kvar pa -15.. Men han ar int bitter naj..

Nu har vi snart spenderat en hel vecka har i Arusha och gjort precis ingenting! For boendet betalar vi fem dollar och da ingar frukost. Kanske lite tveksam frukost med rostmackor, kalla pannkakor och sumpigt kaffe men anda. Its far better than almost everything on this trip. Sa, efter en lazy ass frukost sa brukar vi chilla en timme eller tva. Lasa lite, spela kort eller diskutera affarsideer. Ar vi lata kakar vi lunchen har pa hostelet, om vi orkar sa ger vi oss ut, tvars over gatan och ater pa en kinaresturang. Eftermiddagen brukar vi agna at prutande pa diverse marknader. Jag maste nog pasta att jag ar den hardast prutaren. Vilket har gjort att vi gjort en hel del bra fynd ocksa! Middagen intar vi pa hostelet och kvallarna spenderar vi i skona soffor med kortlek och annat.

Igarkvall firade vi Mr Bobos fodelsedag lite i forvag med ol och redds till Sauron. Men tro inte att vi anstrangde oss mycket nej, vi satt kvar pa hostelet sa klart.
Arusha ar annars en trevlig stad med vanliga manniskor. Aven om de finns en hel del folk som forsoker salja billiga safaris och fejktrekkingar pa Kili. Arusha ar juh utgangspunkten for bade Serengeti, Ngorongoro och Kilimanjaro sa annat ar val inte att vanta direkt.

Pa mandag borjar vi var bestigning av Kili och idag var var guide har for att kolla igenom att vara saker var okay, vilket dem var. Vi skall hyra en hel del saker ocksa, som vandringsstavar, varma jackor och sa. Imorn ska vi gora den sista inventeringen av lite notter och choklad som vi skall ha med oss sedan ar vi fit for fight. Det kommer vara cirka 5-6 timmars vandring varje dag, forutom sista dagen da det ar cirka 5-6 timmars vandring upp till toppen, sedan 2 timmar ner, vila i 1-2 timmar och sedan fortsatta nerat. Totalt kommer vi att vandra 12-13 timmar sista dagen sa da lar man nog kanna att man lever.. 

Efter Kilimanjaro kommer vi aka direkt till Dar es Salaam och Zanzibar. Ska bli riktigt skont att fa sola och bada lite. Nu har vi juh levt i varmen i over tva manader men inte kunnat sola eller bada nagot sa.

En intressant sak som ni borde fa se ar hur man vinkar till sig en boda boda-forare. Man gar ut pa gatan, och du behover knappt kasta en blick pa dem sa vinkar dem pa en. Svarar man da med en latt nick eller minsta rorelse pa handleden sa borjar 5-6 st att frenetiskt kicka igang sina motorcyklar. Nastan panikslagna forsoker de skynda sig over gatan for att vara forst framme hos oss. Aven fast vi oftast bara behover 2 eller 3 motorcyklar sa brukar vi bli erbjudna 6 st. 


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Stackars Tobias Som ska behöva dela sin tandborste med er två ;D.Lycka till med Kili.Ni behöver nog vila efter den strapatsen,då blir det bra med Zansibar

Puss o Kram mamsen

2011-10-23 @ 10:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se