Anpassad sökning
bloglovin

Malaria, kolera eller kanske hepatit?

Jaja, det blev ett kort aventyr i Rwanda for helt arligt, landet ar inte sarskilt spannande..

Har bott pa lite konstiga stallen sedan sist och darfor har det inte blivit nagon klok blogg. I tisdags akte vi over gransen fran Rwanda till Tanzania. Samtidigt blev jag magsjuk(bra avslutning pa ett kasst land) och harvarit det sedan dess. Allt jag atit kommer ut fran bada hallen om man sager sa och sedan dess har jag levt pa Mariekex och Digistive. Inte den bastaste uppvarmningen infor Kilimanjaro om man sager sa.

Nar vi kommit over till Tanzania akte vi till en liten skitby, Benako. Dar spenderade vi natten med sedvanlig huktoa (inte kul nar man ar sjuk!) Dagen efter fick vi tag pa en taxi som skulle kora oss till Kahama, fyra timmar pa grusvagar med en smatt galen chauffor som korde som en bladare! Sauron var radd och Spoonie sov! Framme i Kahama visar det sig att det ar en valdigt liten stad, brun och dammig som resten av Afrikas smastader. Mitt i allt star ett stort fint hotell. Verkligen helkonstig kansla. Vi bestammer oss att bo dar iaf, en magsjuk Spoon vill sova gott sa vi betalar 50kr var for ett stort dubbelrum, med stora dubbelsangar, tv och balkong. Kanns helsjukt att ga ut pa balkongen och se ner pa alla lerhyddor dock, jag haller mig inomhus.

Rwanda var inte alls en trevlig upplevelse. Manniskorna var alldeles for lika fransmannen, otrevliga rent ut sagt. Vi blev pekade pa, skrattade at, hanade rent ut sagt.. Man kande sig inte direkt valkommen och det resulterade juh i att vi bara spenderade en vecka dar.

Dagarna med sjukling har vi spenderat pa hotellrummet. Ser lite CNN (har full koll pa vilken vaderlek ni har dar hemma) sett daliga afrikanska tv-serier och aven tittat pa en mycket intressant muslimsk kanal som visar pilgrimsvandringen. Massvis med folk som gar runt runt runt medans det ar boneutrop i bakgrunden. Det ar sjukligt hur lange man kan titta pa det utan att trottna, ni skulle bara veta!


Orkar inte skriva mer sa de far bli en uppdatering om vad vi gjorde i Rwanda lite senare.. Om jag inte blir frisk till pa sondag sa kommer Tobias avliva mig har han meddelat, sa om ni inte hor nagot mer sa vet ni varfor...

Kommentarer
Postat av: Mamma mu

Rwandaborna måste vara idioter som inte uppskattar turister som kommer dit o vill göra av med pengar. Krya på dig och hälsa Tobbe att man ska pyssla om sjuklingar och för allt i världen låta alla negrer vara i fred så Sarah slipper mardrömmar :)))

2011-10-14 @ 16:29:03
Postat av: pappa

mår du "SKIT" dåligt ta en whisky det rensar magen om inte annat blir det roligare

puss o kram

2011-10-14 @ 19:38:58
Postat av: zandra

se till o drick mkt vatten o bland ut de med en tsk salt o men msk socker/ ngt sött per liter vatten, så du inte blir uttrokad !! krya på o hoppas de vart bra på resan förutom rawanda då :P men afrika e väl inte så turistvänligt med tanke på svält och fattigdom tänker jag mej iaf!

2011-10-14 @ 20:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se