Anpassad sökning
bloglovin

Isbjörnar och lesbiska skogshuggare

De vanligaste missförstånden om Sverige



  • Isbjörnar går omkring på gatorna.

Haha ja, vart skulle isbjörnarna annars ströva omkring? De kan inte gå mitt i vägen heller, det fattar väl alla! De måste följa trafikreglerna precis lika mycket som vi övriga.

 

  • Alla kvinnor är lättfotade.

Ungefär lika svårflörtade som våra manliga vänner. Alltså, under vinterhalvåret är det för kallt men istället ligger vi igen på sommaren. Make love not war I thought it was?

 

  • Vi har höga alper och är bra på att tillverka klockor.

Jo, alper har vi gott om. Jag kommer ihåg hur irriterad jag blev varje gång jag cyklade till och från jobbet och jag kom till den där långa uppförsbacken som aldrig tog slut…

 

  • Tomten lever och bor i Lappland.

Fel fel fel! Tomten lever och bor i Vallstena, så det så!

 

  • Det finns en stad i de djupa svenska skogarna där 25 000 lesbiska kvinnor bor *.

Alla kommentarer är överflödiga. Men jag förstår de lesbiska skogshuggarna, ibland vill jag också flytta ut i urskogen och slippa allt vad män innebär.

 

  • Alla kvinnor är långa och blonda.

Haha, det låter som om de tror att vi är några slags albiongiraffer. Hur skulle det se ut? Kvinnorna staplar fram längs gatorna, cirka 3 meter ovanför männen och ser allmänt skräckinjagande ut. Det skulle i och för sig förklara varför de tror att vi är lättfotade, för jag menar, vem vill ligga med långbent albiongiraff? Man tvekar i några sekunder i alla fall.

 

  • Vi har flest självmord i hela världen.

Konstigt, i vissa delar av landet ser de inte ljuset på 6 månader. Då skulle jag också vilja ta livet av mig. Jag tror att ljusterapi är en pengamaskin i dessa områden.

 

  • Det är mörkt året runt.

Ja, i alla fall 8 timmar per dygn är det mörkt.. Oftast.

 

  • Huvudstaden heter Oslo.

På något språk gör det säkerligen det.


* Det var i höstas som kinesiska medier hävdade att det fanns en stad i svenska Norrland där det bor 25 000 kvinnliga skogshuggare, alla lesbiska, och dit män inte har tillträde. Påståendet ledde till en oerhörd trafik på internet i jakten på staden som även namngavs som Chako Paul City.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej nej nej, Tomten bor i Rovaniemi i norra Finland:P

2011-03-17 @ 21:22:24
Postat av: Linn

ah fast om jag skulle se en isbjörn traska utanför mitt fönster så skulle jag nästan inte bli förvånad

2011-03-23 @ 00:51:11
URL: http://linnys.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se