Anpassad sökning
bloglovin

En strawberry daiquiri- och marijuana-mix

 

Mina fötter känner nu svensk mark igen efter en helg i vårt vackra grannland Oslo. Första och förmodligen inte sista gången mina lungor fick andas Oslo’s friska luft. Det var på tiden att jag besökte Oslo faktiskt, jag borde ha gjort det tidigare för det var vackert. Litet, charmigt och så att man blir lite kär i det. Efter en skön lördag avnjöt vi en latte på en uteservering i solen och jag kan inget annat påstå än att jag stormtrivdes. Promenerade till Sarah, Dennis och Tobbes jobb och där satt jag i baren en stund, åt lite vindruvor och en äggmacka, drack te och läste tidningen. Så otroligt skönt. Bara sitta där, bläddra i den norska dagstidningen och läsa. Lyx kallar jag det! När Sarah jobbat klart tog vi en sakta promenad runt i Oslo, gick hela Karl Johan fram och hamlade tillslut vid slottet. Där stod vi en stund och hade roligt åt den söta killen som stod i högvakten, så jäkla roligt med sin stora tofs på hatten. Livet är underbart när man har roligt åt de små sakerna. Vi gick sedan och åt på en kinesisk restaurant, stekta nudlar! Mmm säger jag, underbart gott! Väl tillbaka på deras jobb drack vi en öl och Dennis bjöd oss på en chokladfondant med karamellglass. Jag klagar inte på den lyxiga behandling som Oslo givit mig hittills. Kvällen avslutades med filmen Despicable Me, riktigt söt faktiskt.

 

I söndags tog jag och Dennis en lång skön promenad i solskenet runt i princip hela Oslo. Vi gick förbi Operan, längs med hamnen ner till Akker brygga där vi satt en stund i det sköna sommarvädret och bara njöt av solskenet. Kvällen spenderade vi tillsammans med Sarah och Tobbe på världens skönaste thairestaurant. Skön atmosfär, med ljusslingor, palmer och bungalows. Precis när vi fått in våra drinkar släcktes hela stället ner och det började åska, blixtra och spöregna. Ett typsikt thailändskt monsunregn. Det lite märkliga med det här stället var dock att det hängde Bob Marley –flaggor lite överallt och spelades väldigt mycket röka-på musik. Wierd mix mellan thai och marijuana. Maten var helt superb och drinkarna ännu bättre. Efter en utsökt caipirinha drack jag en Chang-öl som omedelbart förde mig tillbaka till min och Emmas jorden-runt resa. Vi avrundade med en strawberry daiquiri innan vi tog en skön promenad hem igen.

 

 

 

På tåget hann jag se både the Runaways, Hämnden och Black Swan, som allihopa var riktigt bra filmer. Helt klart sevärda! Tillsist vill jag tacka, buga och bocka Dennis, Sauron och Mr Bobo för en riktigt trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: linn

åhhh strawberry daiquiri!

2011-03-24 @ 20:38:21
URL: http://linnys.bubbleroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se