Anpassad sökning
bloglovin

Jambo my friends!

I Nairobi har vi det fint! Igar fick vi en liten udda experience nar vi tog en matatu ut till Karen Blixen museum. Karen Blixen var en dansk forfattare som har byggt upp en stor gard med omgivande kaffeplantage i princip. Museumet i sag var val inte sarskilt intressant det var snarare akturen dit. En matatu ar en liten trang och svettig minibuss som man klammer in sa mycket folk som mojligt med. Vi delade ett tresitssate med en som tur var icke illaluktande man. Tillbaka till matatun. Dem kor som vildingar, ratt ut i fullproppade rondeller och oftast ar dorren oppen sa man far halla i sig sa att man inte ramlar ur. Ur den oppna dorren hanger en infosare som skriker till manniskorna pa gatan och forsoker ragga fler resenarer. Sinnessjukt stressigt jobb det maste vara.. och inte sarskilt bra for halsen!!

Vi holl for ovrigt pa att bli ihjalslagna av en 8ariga liten pojke da jag rakade fota hans kor som han vallade. Som han for ovrigt vallade over vagen utan problem.. Nar vi far springa som darare for att komma over.

Vi har varit uppe i Kenyatta Conference Center dar vi fick en 360 graders utsikt over hela Nairobi, hade det inte varit mulet sa hade vi kunnat se bade Mt Kenya och Mt Kilimanjaro darifran. Pa vagen ner gick jag och koncentrerade mig lite for hart pa en skylt, vilket resulterade i att jag trampade snett och ramlade med brostkorgen, knana och armarna fore rakt ner i ett stenhart cementgolv! Inte skont at all! Sa nu har jag lite fula sar pa brostkorgen.. Skit ocksa!

Lil Spoon har aven hunnit prova pa ugali, en kenyansk matratt som liknar potatismos typ, bara att det ar gjort pa majsmjol och sa ar det mycket hardare an mos.. Ganska smaklost men men, jag fick juh inte in en hel fisk som Tobbe fickn iaf!

Avgaserna i den har stan ar helt sjuka. Man far ont i halsen varje dag efter att man varit ute och bussarna spyr ut svarta avgaser.. Man ar lite konstant dizzie skulle man kunna saga.


Bortskamda med varmvatten ar vi i Sverige iaf. Har pumpas det ut vatten mellan kl 6-9 och 18-20 och hinner man inte duscha eller bajsa da sa ar man pretty much screwed! Om man bestammer sig for att duscha sa blir det max en 25 sekunders duschning for vattnet ar asakallt!

Btw sa provade jag en huktoa idag.. Offentlig.. Mycket intressant uppfinning!

Well nu ska Lil Spoon dra!

Hakuna Matata!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Ni verkar ha riktigt kul..:)

Sköt om er

Puss o Kram

2011-08-27 @ 10:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se