Anpassad sökning
bloglovin

I think I might have killed my first possum!

Hey,

Lite yr i bollen sa ni far ett litet utdrag av vad som hant sedan senast! Har bland annat varit och tittat pa det mest fotograferade vattenfallet pa hela NZ. Det fick ni juh se en bild av. Sa trakigt att bilderna inte blir bra dock. For det var otroligt vackert dar! Vid Curio Bay stannade vi och sag pa fossiler som ligger pa en klippahylla i vattnet, vid lagvatten kan man se hur vackert det ar. Dar korde vi aven upp pa den hogsta punkten mojligt och det kandes seriost som om bilen skulle lyfta ifran backen. Sjukt laskigt! Men nu har vi kort ifran vinden (yes var Bettan gar faktiskt sa snabbt) och befinner oss i Queenstown. Trakigt nog ar det mycket dyrare med sky dive an vad vi raknat med sa nu vet vi inte riktigt vad vi skall hitta pa. Jag ar lite sugen pa att prova bungy jump, Emma ar dock inte alls lika sugen pa den ideen =p haha!

Igar var vi vid Milford Sound och Fiordland! Yes paminner valdigt mycket om Norge och alla fjordar. Men det var valdigt vackert. Efter 3 timmars korning (hade en liten akrobatik paus pa en ang mitt inne bland alla berg dar vi hjulade omkring och hade oss) var vi antligen uppe vid Milford och oj sa varmt och skont det var. Fram med solstolarna och av med klader! Dar satte vi i varmen och njot en timme innan vi skulle med var lilla kryssningsbat ut i fjorden. Tillsammans med en massa andra dumma turister och tva kanadensare akte vi runt och njot av utsikten i nastan 2 timmar. Fick se underbara vattenfall bland annat. Varden pa baten sa till oss att ga fram i foren pa baten och kolla sa det gjorde vi. De tog ungefar fem sekunder sen skriker Emma "SAAAAAAAAAAAAAAAAL" alla vander sig om och tittar pa oss och borjar asgarva. Som ni kanske forstar sa akte vi forbi en stor klippa med fem fur seals pa. Dem ar sa underbart sota!

Skall jag beratta om nar jag satte mig bakom ratten for forsta gangen? Jo det var nar det narmade sig skymning (enligt en sticker i bilen ar det forbjudet att kora pa natten eftersom det ar sa mycket djur pa vagen da) och sa fort jag och Emma bytte plats kom det tusen djur pa vagen. Vi korde forbi en hare, en ratta, en mus, en iller, sedan korde jag bokstavligen over en possum, vi horde dock inget ljud sa vi hoppas den klarade sig. Efter det kom en katt, en ratta och en iller till. En hare valde sedan att hoppa framfor var bil i cirka 5 minuter, det var helt omojligt att komma fram. Stort! Sista djuret var en hund, den missade jag! Helt sjukt, vilket javla zoo!

Alska japaner och kineser ocksa, dem ar bara for jakla roliga. Overallt star dem i klungor och stretchar och har sig. Hoppar upp och ner, springer pa stallet! Vilken javla morgonunderhallning jag och Emma fick i morse nar vi at frukost. Dem ar bara for jakla roliga assa! Haha! Underbart!

Nu tar tiden slut som vanligt!
Snart hemma igen =S Love!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hur kör du egentligen? Så många djur på vägen och det enda du lyckas köra över är en liten possum.



Varför hade ni med er två kanadensare? Om ni skulle ha varsin kanot så skulle ni satsat på kajaker.



:-)



Med vänliga hälsningar Henrik



(Ja, inte fan vågar jag skriva "Kram" eller "puss" då blir väl din syster arg haha :-))

2010-03-16 @ 21:50:00
Postat av: A

fin blogg. :]

följa varandra med bloglovin? :*

2010-03-16 @ 22:20:25
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se