Anpassad sökning
bloglovin

Check out time - Vang Vieng!

God eftermiddag darlings!

Antligen, om man far saga sa, sa har det bart av fran Vang Vieng. Detox ar nasta destination pa listan just nu och efter att ha druckit upp en hel flaska med nagot som vi misstanker var laotisk hembrant ar vi inte pa topp.. (vi betalade bara 8,5 for skiten, wicked) haha! Spykanslor framkallades ganska snabbt nar vi sanktes flaskan och det jag finner roligast i allt detta ar att jag minns inte en enda gang vi akt FRAN tubingen... jag minns bara ditfarden... what does that tell us? haha jaja. Vi har festat en del med en massa svenskar som sagt, skont att komma bort fran ett stalle dar i princip alla fattar vad du sager.. med mitt vokabular ar juh inte det till min fordel! haha =) well bussresan fran Vang vieng var hemsk, riktigt hemsk! Bakfull som bara den och med spykanslor redan innan vi gick pa bussen sag jag inte fram emot den skumpiga fyratimmarsfarden nedfor det laotiska bergiga landskapet! usch! assa, jag skojar inte nar jag sager att pa vissa stallen varken skumpade eller gled bussen fram, den hoppade.. helt stort och inte det basta nar man redan mar som man fortjanar! Efter fyra timmar pa buss, en timme i tuktuk och 12 timmar pa tag ar vi nu tillbaka i Bangkok och bor i princip mitt pa Khao San Road. har ar det svart att varva ner och inte stressa. men imorn bar det av med buss och bat till Koh Tao dar vi hoppas pa att fa ta vart dykcert. Det enda problemet vi har just nu ar att vart visum i Thailand bara racker till den 31 januari.. Nar man kommer landvagen in i landet far man tydligen bara 14 dagar, vilket suger snopp eftersom vi raknat med 30... far se hur vi loser det. kanske blir en svang i malaysia och indonesien istallet =)

Laoiter ar btw det mest otrevliga javla folket jag nagonsin stott pa och att dem fortfarande har turister ar markligt. Pa restaurant tittar inte servitriserna pa dej, varken nar du bestaller eller betalar. Dem kommer fan knappt fram med en meny. I princip en kamp om vem som kan vara envisast och eftersom vi brukar vara ganska hungriga nar vi skall ata sa vinner ofta dem! Javla idioter pa riktigt faktiskt. Tempot gar juh sedan i 0.5 km i timme och det hander i princip ingenting.. javlar va arg jag blir nar jag tanker pa det... nu far vi tanka pa nagot annat! Toppen pa allt var dock nar jag skallde pa en kille pa en turistbyra eftersom det skulle hamta oss vid bussen men inte dykt upp sa vi fick sjalva ta oss dit.. Da petar han sig i nasan hela tiden. och da menar jag inte peta utan mer gropa ur hela hjarnan genom nasborrarna! nasty! och javlar va arg jag blev!

Btw darlings...jag tror jag ar kar =)

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Turismen har inte funnits så länge i Laos,det är annledningen till att de inte är så servicemindade.

TA DET LUGNT M SPRITEN!!!

Konstigt att du är kär,brukar du väl aldrig bli;)

Ta det lugnt nu m dykningen,och sådant som är starkare än vatten:)



Här är bara blåsigt o kallt,behöver lite värme o sol nu

Sköt om er!

Puss o kram

2010-01-18 @ 08:48:01
Postat av: Lovisa

På det sista: Jag vill ha ett mail NU med förklarig, tack!

2010-01-18 @ 13:22:56
Postat av: Sarah

Hah, känns som de va tur att inte jag va med på den bussresan :P

2010-01-18 @ 16:42:27
Postat av: Henrik

Hahaha, så kan det gå. Men tänk på att den bästa fyllan, det är bakfyllan :-) Men ärligt talat, festa och ha kul, men se upp med vad ni häller i er!



Kul att ni ska ta dykcertifikat! Då får ni nog se till att ha nyktrat till då det är dags för det haha.



Kär? I näspetarkillen då eller? Antar att det var kärlek vid första snorkråkan hahaha :-)



Lycka till med certifikatet!



Kramar

2010-01-18 @ 22:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se