Anpassad sökning
bloglovin

Zebra och vin

Sooo. Vi ar antligen framme..! Pa Arlanda blev det en jakla stress da dem av nagon anledning boardad planet 1 timme i forvag, onodigt om ni fragar mig. Pa planet drack jag & Mr Bobo en massa gratis alkohol, gratis ar gott sager dem juh! Sa Bobo frossade i whiskey och jag i vin.. Inte helt fel! Hela flygresa med mellanlandning i Doha gick utmarkt, inga luftgropar.. Endast somnbrist kan man val saga.

Val framme staller vi oss i kon for att ansoka om visa. Efter 20 minuter, nar vi precis ar framme, inser vi att vi saknar ett papper. PANIK!!! Krafsar ihop nagot halvdant och far sen ga fram till den korta tjocka tanten bakom disken. Da inser vi att vi inte kan betala med kort. Medan tanten haller mig och Mr Bobo som gisslan springer Sauron ivag for att ta ut pengar. Efter 5 minuter nar hon inte ar tillbaka lamnar plotsligt tanten disken och irrar runt pa flygplatsen och letar efter Sarah. Utan lycka! hon kommer tillbaka och fortsatter att beta av kon. Jaja vi far val snallt vanta kvar, och som tur ar dyker Sarah upp 5 minuter senare.. Nar vi fatt vara visa och hamtat bagaget gar vi ut och letar upp en taxi. Har borjar aventyret! Traffiken ar helt vild, dem tutar och skriker at varandra och med milimeterprecision klammer sig taxin mellan tva lastbilar. De e bar o ak! kan man juh konstantera. Helt plotsligt befinner vi oss mitt pa safari inser vi ocksa. En zebra ligger lugnt och chillar pa sidan av vagen, taxichaufforen forklarar att det finns en game park (dar dem har tillatelse att skjuta djuren) precis bredvid. Sa hade jag varit zebran hade jag latt ocksa avlagsnat mig darifran!

Snacka om att jag aldrig kant mig sa har vit forut. I jakten efter mat insag vi att vi var dem enda vita i hela Nairobi.. och kenyanerna ar inte direkt diskreta heller. Dem glor varre an ouppfostrade gamla tanter..

De har med traffiken gor en lite latt skitnodig ocksa.. Overgangsstallen ar nog utrotade har och man far i princip blunda och springa och hoppas pa att man inte blir pakord.. nagot som var valdigt nara for mig och Sauron igar..

Hakuna Matata pa er!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Nu får ni allt se till att komma helskinnade över gatan!!!!!!!!!!!Puspuss

2011-08-24 @ 23:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se