Anpassad sökning
bloglovin

St Patrick's Day..

För ett kort tag sedan firades St Patrick’s Day, det undgick väl er inte? Alla gröna annonser och fyrklöver över allt kan väl inte ha undgått någon. Vi borde fira flera andra nationers nationaldagar tycker jag, desto fler anledningar att supa sig full. För det är väl därför vi svenskar firar irländarnas dag, för att få en anledning att supa ner sig mitt i veckan.

När man är ute och reser upptäcker ens radarögon på milslånga avstånd det gröna folket. Med sitt hobbitliknande utseende studsar de fram med ett gigantiskt, fult flin i ansiktet. Våga er inte in i en dryckeslek med detta folk dock. Det skulle jag avråda er från. De tål kopiösa mängder alkohol och de slutar aldrig at förvåna dig. Helt plötsligt snurrar hela din värld, fyllehickan är ett faktum och om du vågar prova dig på att stå upp är tveksamt. Irländaren däremot, han rapar förnöjt samtidigt som han tömmer sitt ölglas, i stort oförstånd över ditt berusade tillstånd.

Man undrar juh om man verkligen skall lita på någon som säger "Dia duit!" när han menar "God dag!", det känns inte särskilt tillförlitlligt eller hur? Nja jag förehåller mig vaksam inför framtiden...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se