Anpassad sökning
bloglovin

You spin me right round, baby right round

På torsdag fyller jag 21 ½ år, det ni! På de här 21 ½ åren har jag hunnit med att besök tjugo länder. Jag ligger alltså lite efter om jag har tänkt att besöka ett land per år. Dock har jag planerat att backpacka i Sydamerika så då hinner jag ikapp lite skulle jag tro.

 

Skulle jag börja skriva en lista över alla länder jag vill besöka skulle den förmodligen aldrig ta slut, i alla fall inte i första taget. Ska jag hinna med alla världens länder innan jag blir senil så måste jag väl dessutom ta fler än ett land per år. Som jag kunnat förstå finnas det 245 stater i världen, sedan hurvida dem är erkända stater av FN osv är väl egentligen ganska oväsentligt. Ja, då har jag alltså 225 stycken kvar att besöka. Om vi säger att jag aktivt orkar resa runt i 50 år till, då bör jag besöka minst 4,5 länder/år för att hinna med. Det är inte helt omöjligt. Att resa en gång i kvartalet är nästan för lite skulle jag vilja påstå. Dessutom är charterresor inget alternativ så mer än 1 land/resa är nästan sjävklart. Nu återstår väl bara egentligen att bestämma vart jag skall börja, eller?


Besökta länder hittills (i bokstavsordning):

Argentina
Australien
Brasilien
Danmark
Finland
Frankrike
Kina
Laos
Lettland
Malaysia
Monaco
Norge
Nya Zeeland
Skottland
Spanien
Sverige
Thailand
Tunisien
Tyskland
USA

 

 

Vid Iguazufallen i Argentina

 

 

 

På vandring i smala gränder nära Karthago, Tunisien.

 

Tour Eiffel, Paris

 

The Opera House, Sydney Australia

 

Statue of Liberty, New York USA.

 

The Great Wall, Beijing Kina

 

Edingburgh Skottland

 

Dyka med delfiner vid Kaikoura Nya Zeeland

 

Bakgatan i Peking, Kina

 

Brooklyn Bridge, New York USA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se