Anpassad sökning
bloglovin

Svenska modeller tillåts vara magra som anorektiker

Skärpning Sverige! Det är dags att modesverige tar sitt ansvar och ställer lite högre krav på modellerna. Det skall inte vara acceptabelt att vara anorektiker. Jag talar av egen erfarenhet när jag påstår att det är inget fint eller glamoröst med anorexi. Det är ett rent helvete, det är vad det är. Det är djävulens karusell och har du väl klivit ombord på det, ja då måste du kämpa med näbbar och klor för att ta dig levande ur det. Självklart är det inte modeindustrins fel att vi insjuknar, det kan finnas tusen olika anledningar. Ännu oftare saknas anledning, det bara blir. En farlig spiral som tar dig djupare och djupare ner i skiten. MEN om vi kan förebygga antalet kvinnor och män som insjuknar i en ätstörning genom att införa en BMI-gräns hos modeller, gör det! Var enda liten sak som kan motverka denna djävulska, manipultiva sjukdom är ett steg i rätt riktning. Många bäckar små heter det väl? Usch vad jag blir förbannad och upprörd. Nu går jag och lägger mig!

Titta på SVT:s artikel om detta här!





I want to break free

Kommentarer
Postat av: J U L I A O F S W E D E N

Fin blogg !

Allt bra idag ? ;)

2011-02-04 @ 16:02:58
URL: http://juliaofsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se