Anpassad sökning
bloglovin

Extra inkomst - Ja, tack!

För er som känner mig så är ni medvetna om att jag blir galen av att inte ha något att göra. Som sjukskriven finns det inte mycket att fördriva dagarna med. Det första jag försökte med var att lista ut vilken utbildning jag ska börja på. Efter att ha undersökt "terrängen" och min lilla rostiga, igendammade hjärna insåg jag att det fanns så otroligt många yrken jag skulle kunna tänka mig att hålla på med. Civilingenjör, journalist eller varför inte sjökapten? Som ni märker vitt skilda världar. Därför gav jag upp det och insåg att "jag kommer hitta min väg när jag slutar leta efter den". (Keeping my fingers crossed really hard on that one!!)

Istället ramlade jag in på lite olika ekonomibloggar och så vidare, Har nu spenderat större delen av dagen med att läsa om vilka aktier och fonder jag borde investera mina pengar i. Lockande tanke!

I jakten på passiva inkomster snubblade jag över en sida som rekommenderade bux.to. Detta är en internettjänst som erbjuder PTC, payed to click. Vilket innebär att man klickar på en länk till en hemsida, är kvar där i 30 sekunder, och får betalt en viss summa pengar för det. Visst, inte så passivt tänker ni då. Men man får även betalt om man rekryterar fler medlemmar, därefter kommer du sedan kunna tjäna pengar på även deras klick. Detta innebär att så fort du rekryterat ett X antal personer kommer pengarna fortsätta att komma in även om du inte behöver göra särskilt mycket jobb.

Man skall alltid vara skeptisk emot dessa sidor, låter juh för bra för att vara sant. Men efter att ha forskat runt lite om det tänker jag onekligen ge det ett försök. Det skadar juh inte att få lite extra cash varje månad! Speciellt som arbetslös ;)

Detta är exemplet dem ger på hemsidan:

Earnings Example»
You click 10 ads per day = $0.10»
20 referrals click 10 ads per day = $2.00»
Your daily earnings = $2.10» Your weekly earnings = $14.70»
Your monthly earnings = $63.00

Det går dessutom att köpa referrals av sajten för en mindre summa pengar. En summa man fort tjänat tillbaka.

Vill ni också prova på detta?
  1. Skapa först ett Alertpaykonto. Ni behöver inte aktivera Ert kreditkort osv på en gång utan det räcker att registera sig vilket går väldigt fort. gå till http://www.alertpay.com/
  2. Registrera dig på bux.to och börja tjäna lite extra pengar idag!


Lovar att ni skall få en uppdatering hur det går!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Googla pyramidspel också :P

2011-02-02 @ 17:03:08
Postat av: Patrik

Testade något liknande för fem år sedan, payed to surf. Fast grejen där var att man satsade pengar, surfade en vecka och fick ut en massa mer. Funkade tills dom hade fått in tillräckligt med pengar i systemet så stängde dom ner och ingen fick ut något av det dom stoppat in. Fanns iofs payed to click då med, men då behövde man inte stoppa in några pengar själv. Dvs annonsören betalade för x antal klick och så kunde man få betalt för att se det dom annonserar ut. Fungerar det där lika?

2011-02-18 @ 22:12:54
URL: http://bloggliv.ws

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se