Anpassad sökning
bloglovin

Aktier och kaffe





Produktiv dag som vanligt. Har hittills hunnit med att måla klart skjutdörren och att grunda skohyllan som ska få byta färg. Sitter nu med en kopp kaffe i handen och bläddrar i Aktiespararna och desto mer jag läser om olika aktier, desto större kapital inser jag att jag behöver. Haha! Jag vill juh köpa allt, inte den bästa strategin kanske? Nej tvivlar på det. Känner att det är dags för pappa att bidra med sin del till köket så nu tänker jag fortsätta dricka mitt kaffe och läsa ekonomi och komma med bra tips och råd till pappa när han sätter upp covertapeten.



Kommentarer
Postat av: Patrik

Aktier är bra, men man behöver kapital och ett bra TA program om man vill tjäna pengar på kort sikt.



Har du kollat på valutahandel? Det finns många fördelar med den. Bland annat så slipper man marknadsrisken då det inte är några företag inblandade som när man handlar med aktier. En annan fördel är att man handlar med hävstång. Det innebär att om du har $100 så kan du kontrollera en position på $10 000. Fördelen är att om du då får 1% avkastning på $10 000 så är det $100 vilket motsvarar 100% avkastning på dina $100. Nackdelen är att hävstången fungerar lika bra åt andra hållet så tar man position i fel riktning så kan förlusten bli 100% på kort tid.



2011-02-18 @ 22:19:27
URL: http://bloggliv.ws

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se