Anpassad sökning
bloglovin

Bye bye Sydney, Hello NZ

Hey!

Sa imorgonkvall 19.05 bar det av med ett tretimmarsflyg mot Chrischurch och Nya Zealand. Skall bli sa jakla harligt att komma vidare. Riktigt spannande att kora runt i bil ocksa. Jag har dock inga dodslangtan kanslor alls sa jag lamnar korandet at Emma tills jag lar mig hoger och vanster. (Det lar val bli nagongang om cirka 50-60 ar skulle jag tippa)

Dagarna har rullar forbi. Igar chillade vi med picknick och lite solande i Botanical Garden. Underbara dagar nar man bara kan gora precis vad man vill! Eftersom vi lovat varandra att inte kopa nagot mer godis och Emma blev godissugen mitt under picknickandet sa begav vi oss mot Paddy's Market. Dar inhandlade vi 150 gr cashewnotter, 500 gr torkad ananas och 500 gr torkade jordgubbar. Alska marknadspriser! (Det skall tillaggas att vi faktiskt gick valdigt langt for vart nyttiga godis) Cashewnotter ar juh aldrig en besvikelse och det var inte heller ananasen, tyvarr smakade jordgubbarna valdigt konstigt...typ marknad? Jaja, det gar val ner nar allt det andra tagit slut! haha!

Ikvall har vi fatt en ny rumskompis, en jattekonstig medelalders kines som fattar noll. Han e verkligen mysko. Forsokte sno bada vara sangar och fattade inte alls nar vi forklarade att det bara fanns en sang ledig i rummet. Emma fick visa honom stegen uppfor sangen for han hittade inte den och han kranglade som fan och ville att jag skulle flytta min vaska eftersom han vill stalla sin dar (han kunde juh inte stalla sin sa langt ifran hans egen sang) Sager juh att kineser lever sitt eget liv!!

En annan sak ar att kineser ar det roligaste folket att studera. Dem ar precis overallt och tar sa mycket kort att man tror pekfingret skall ramla av!! Deras poser ar det vi har sa roligt at. Helt plotsligt slanger dem sig ner pa marken bredvid det dem skall ta kort pa, eller sa har dem handerna over huvudet sa det ser ut som en stor boll. Lets face it, kineser har underhallt mej och Emma valdigt mycket under denna resa! haha! Vi har nog ett och annat att lara vad det galler poserande ocksa! haha!

Nar vi var vid operahuset fick vi oss en rolig syn ocksa. En tjej stod tillsammans med hennes pojkvan och njot av utsikten over vattnet. Lyckligt ovetande om att vinden tog tag i hennes kjol, HELA TIDEN, sa hon visade sin bleka rumpa for alla turister som spatserade runt och njot av Operahuset! Haha, humor ar alltid bast pa andras bekostnad =p elakt, men sant!

Nej darlings, nu har jag updaterat er alldeles for mycket! Next time I'll write U from NZ!

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Det låter som att ni mår bra.

Ta det lugnt med körningen på Nya Zeeland ;)

Pussar o kramar

2010-03-08 @ 14:12:14
Postat av: Bobi

Rooouuumpaaa!!!

2010-03-08 @ 20:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se