Anpassad sökning
bloglovin

Certified Diver = Josefine & Emma

Darlings!
Nar ni laser detta ar jag numera en certifierad dykare. Coolt va? haha! dagen borjade 07.20 vid baten och vi akte ut for vara tva sista dyk! Vagorna slog hogt mot baten och jag var tveksam pa att jag verkligen skulle vara kvar pa baten nar vi nadde fram till vart forsta dykstalle! How wrong was I? haha jag var kvar och allt gick fint. Idag hade vart lilla team Sverige en till dykare med oss, en kameraman(kvinna). Sa nu har det blivit varsta filmen med bara oss, hur coolt ar inte det? haha! Bada dyken gick bra och vi sag lite coola fiskar, tva vrak (en katamaran och en motorcykel) haha! Haha pa tal om motorcykeln, vi skulle ova en skill idag vilket var att simma efter kompass. Sjalvklart tva och tva eftersom att man aldrig skall dyka ensam. Jag och Emma bar ivag pa vag mot vart mal, och jag overlat kompassen till Emma, smart va? haha! kanns som de va ratt beslut =p Iaf, nar vi simmat sa langt som vi skulle sa upptackte vi att vart slutmal var en sankt gammal motorcykel. Hur roligt ar inte det? Bada borjade vi fnittra som bara tjejer gor. Dock lite svarare med mask och stuffs i munnen! haha. men kul anda. Vi simmade aven igenom nagra grottor och sa. Valdigt coolt faktiskt! Vi har firat vart Open Water cert med chocolate nutella banana pancake samt fruktsallad och lite sol med varsin Twilightbok =) Underbart!

Igar slog vi pa stort och drack hela tva strawberry yoghurt shakes var, en till maten och en efter. Det var juh trots allt fredag! Sa dar satt vi pa varsin kudde, stirrandes ut over stranden och den thailandska gulfen sorplandes pa varsin shake. Mysigt!

I upp&nerland ar allt btw upp&ner. Inget ar riktigt som det skall. Jag blir sjuk (det brukar jag inte bli) detta medfor en annan, mer chockerande sak som jag aldrig gor... namligen att SNYTA MIG!!! MAMMA & PAPPA VAR STOLTA! ER 20-ARIGA DOTTER HAR FOR FORSTA GANGEN SNUTIT SIG, FRIVILLIGT! konstigt, maste vara varmen. Jag har aven blivit otroligt spyfardigt bakfull, (detta har bara hant en gang forut) Emma upplever ocksa konstiga saker i upp&nerland. Hon har tex fatt finnar! WHATS UP WITH THAT? dessutom tvingats ta medicin. Nagot som inte hander egentligen... im telling u, something strange is goin on......

Appropa vara dyk, vi har juh gjort 4 st. De forsta gick vi ner ungefar 10 meter. Pa andra gick vi ner omkring 12 meter och nu pa vara tva sista idag har vi varit nere omkring 18 meter. Awesome! Vi har bland annat sett muranor, angelfiskar, barracudas, coolt!

Min forkylning borjar antligen bli battre, formodligen for att vi inte skall dyka nagot mera. & jag (och Emma) ser fram emot en natts ostord somn. Mitt hostande och snytande och spring har hallit oss vakna alldeles for manga natter nu! Imorgon bar det iaf av mot Koh Phangan i nagra dagar. Skall bli kul=) sola och bada och inget mer ar det som star pa planeringen =)

Sjukt svettigt sa nu far jag sluta. Ikvall skall vi och se pa var dykfilm, ska bli spannande!
Hoppas allt ar underbart hemma & jag saknar er!
Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Morgan

Hejlt omtumled!

Dykcert, snytningar, inte dåligt!

Dykfilmen till youtube röstar jag på!

2010-01-23 @ 11:32:12
URL: http://bitoklandmofo.blogg.se/
Postat av: Henrik

Kul att höra att det gick bra! Grattis! Och jag håller med Morgan, den filmen vill man ju se :-)

2010-01-23 @ 14:26:31
Postat av: Suzanne

2010-01-24 @ 12:56:08
Postat av: Suzanne

Då kan ni dyka i Sverige nu:)

Snyta dig helt otroligt.

sista dagen idag på jobbet för den här veckan,ska bli skönt att gå av 23 minus här.Kanske skulle hälsa på er ;)

Ha det bra Puss o kram

2010-01-24 @ 13:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se