Anpassad sökning
bloglovin

By bus to Vang Vieng

Darlings!
Sa nu sitter vi da har och svettas i Vang Vieng! Mandagskvallen avslutades med en skon springtur genom Vientiane och vi fick se ytterligare nagra vackra byggnader (fraga mej inte vilka det var for jag kan inte lasa thaitext!) En skon frukost intogs pa Scandinavian Bakery och sedan satte vi oss att vanta pa bussen som skulle ta oss till Vang Vieng! Da kommer en liten flakbil och vi borjde fundera over om det var darfor vi endast betalade 40 kr per person for en 4 timmars busstur! haha, lyckligt nog blev vi avslappta vid en storre buss och tankte att det var juh bra! visade sig att har var det forst till kvarn om gallde och vi kom inte med tiobussen som planerat. undrandes stod vi kvar och bara glodde, laoiterna sa bara lugnt att chill, det kommer en ny buss! argh! nar tankte vi? en halvtimme senare dok det upp en ny buss och vi praktiskt taget slangde oss i knat pa bussgubben for att fa aka med.. det borde vi inte gjort. Lite svett och cirka tio motorstopp senare visade det sig att denna buss inte alls gick att kora med! tur att vi inte kommit ivag iaf. Det gick ganska bra och vi fick byta buss och antligen var vi pa vag mot Vang Vieng! Utanfor bussen rullade fina landskap forbi. Akrar som kantades av sma hus byttes sakta ut mot bergigare landskap och djungel! Supervackert! Fyra timmar senare var vi antligen framme i Vang Vieng! Vilket stalle! Vi betalar cirka 42 kr tillsammans for ett jakligt schyst rum med dubbelsang, egen dusch & toalett och en skitfin utsikt over bergen! inte helt fel skall jag fa saga! En liten lunch (fruktsallad med musli och yoghurt) intogs pa ett valdigt harligt kafe dar dem visade family guy! inte undra pa att vi satt kvar lange! hah!

Det mest komiska som hant sedan vi kom hit var juh iaf att vi gick ratt in i en kille som jag och sarah larde kanna i Surfers Paradise forra aret! Snacka om att varlden ar liten! haha.. lite roligt. vi lar val ta en ol eller tva med honom nagon kvall!

Saknar er och gor inget dumt medans jag ar borta! Love u!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Återigen är det något som strular när ni ska åka någonstans. Men det gör det ju å andra sidan här hemma också när man ska resa, jag säger bara sj... Lite avundssjuk är jag allt för att ni har det varmt och gott. Men vi har något här hemma som inte ni har, SNÖ! :-) Ni har väl huktoalett på rummet? Annars får ni klaga :-)



Skulle inte tro att det är någon som gör något dumt här hemma. Möjligtvis din syster. Men hittar hon inte någon lägenhet så ska hon få bo hos mig tills hon hittar en, och då kommer jag nog att få ordning på henne :-)



Kräm

2010-01-12 @ 20:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se