Anpassad sökning
bloglovin

Spoonie & Pookie

Väldigt lite info om de senaste dagarna. Förlåt!

New York var härliga dagar. Vi var på en båttur då vi åkte förbi Statue Of Liberty och Brooklyn Bridge osv. Mysigt med vårsolen som värmde! =) Tog en lång och mysig promenad i Central Park, gick omkring och studerade alla helgmotionärer som var allmänt jobbig =p Dagarna innehöll mycket shopping, skäms över att säga det men förutom Victorias Secret (favvostället numero 1) så spenderade vi mycket tid och pengar på H&M... Pinsamt! Haha här åker man till New York och shoppar på H&M!

I söndags var vi först vid Bryant Park, där Fashion Week går. Mysig liten park! Åkte sedan till Ground Zero där vi mötte upp syss och en av hennes vänner. Ground Zero var juh inte mycket att se egentligen, liknade mest en stor byggarbetsplats. Men det var någonslags sorgsen och nerstämd känsla över stället. Promenaden gick sedan vidare emot Wall Street där vi hoppades på att kunna ragga upp någon rik affärssnubbe.. Besvikelse! Fanns juh ingen! Haha! Käkade mat på vårt favvoställe Sbarro. En italiensk restaurant där de vägde maten. Stor buffe där man kunde plocka vad som helst och sen betalade man efter hur mycket det var. Praktiskt! Då slipper man iaf att få beslutsångest över vad man skall käka.

Frukostställen hittade vi inte många bra tyvärr. De första två dagarna åt vi en enkel baguette från kiosken i hörnet. Alldeles för mycket kladdig ost på dem! Men vi hölls oss mätta på dem hela dagarna iaf. Fredagen åkten vi och mötte upp syss och hennes kompisar och åt frukost på deras frukostställe! Oj så gott det var med klok frukost efter alla crossianter i BA. Åt en mycket god yoghurt med färsk frukt och museli, färsk pressad apelsinjuice och helt okay kaffe! Gott! Efter frukosten gick vi till en stor och fin kyrka i närheten. Ganska mäktig faktiskt. Frukostställe nummer 3 var en annan liten kiosk i närheten av där vi bodde. Där hade dem jättegoda bagels som vi åt med creem cheese! Mums!

När vi äntligen hade fått hopp om att åka hem på måndagen gick vi och souvenirshoppade, väldigt mysigt! Eftersom M&M heaven ligger på Times Sqaure tog vi en sväng dit också. För M&M-älskare var det verkligen himmelriket. Två våningar med bara M&M-grejer! Haha!

På måndagen åkte vi då till JFK airport som planerat... För att inse att vårt plan var inställt.. Jaha vad gör vi nu då?? Anslöt oss till de andra strandade på flygplatsen i det läger Röda Korset hade upprättat. Hade tur som fick två sängar av några som skulle ta in på hotell. Hela måndagen gick och som tur var kom det folk med mat och snacks så vi slapp göra av med pengar på sånt! Sov väldigt dåligt på de där tältsängarna men man får väl vara glad att man slapp sitta i en stol och sova. På tisdagen övergav Pookie mig för att åka iväg med röda korset och duscha i en lastbil :P Försökte sysselsätta mig men fanns inte mycket att göra mer än gnälla på Finnair om jag skall vara ärlig. Tycker det är lite konstigt att syss plan till arlanda kunde avgå på måndagen men inte vårt. Verkligen irriterande!! Iaf. Vi hade tur och blev inbokade på ett plan 03.00 onsdagmorgon. Enda flyget som skulle gå så vi var glada över att komma med. Fick matcheckar av Finnair på 15 dollar var. Vi var dock smarta och letade upp en annan anställd för att få flera. Slutade med att vi hade totalt 60 dollar att handla för i en lite kiosk som fanns på terminalen. Eftersom kiosken inte hade mycket matigt att köpa så slutade det med att vi gick därifrån med scones, muffins och olika nöt- och fruktmixer för 500 kronor. Vi hade två kassar fulla med grejer och jag kan meddela att jag aldrig mer i hela mitt liv kommer röra en muffins. Fan va äckligt det är! Haha!

Flygresan gick som planerat och jag beställde in  vin efter vin, allt för att kunna somna för en gångs skull på en flygresa! Haha min plan funkade kan jag meddela. Jag blev lite (för) onykter, satt och störde Pookie när hon försökte se sin film och sömnade på två sekunder när jag satte igång min egen film. Mycket smart drag av mig måste jag påstå! Hatar att sitta vaken på alla långa flygningar! Vaknade lagom till frukost cirka en timme innan landning i Finland! På grund av askmolnet kunde vi inte landa i Helsingfors utan hamlade i Tampere. Mitt ute i ingenting i Finland! Hade iaf tur och hann precis med ett tåg emot Åbo. Eftersom varenda hotellrum var fullbokat slutade det med att vi fick spendera natten utomhus i Åbo.. 8 timmar av kyla, dans, upphopp och högläsning! Tur Pookie är så rolig att umgås med så det känns som om timmarna bara flyger förbi!

Väl på min första Finlandskryssning slog vi oss ner i resauranten och käkade buffefrukost. En massa gott! Skulle sedan ta en powernap på två timmar (jag vet, våra powernaps är way to långa) och tänkte sedan festa till det som en avslutning på vår resa. Vår powernap blev cirka åtta timmar och vi vaknade lagom till ankomst. Sprang upp i tax freen för att handla lite och som tur var hann vi det!

Mötte upp Alex och följde med hem till honom för att sova där! Så skönt att träffa honom igen efter så många månader! =)

Pookie, min kära Pookie! Tack för denna resa. Det har varit fyra alldeles underbara månader och många minnen jag aldrig kommer glömma! Glad att vi gjorde detta tillsammans och att vi har lärt känna varandra så bra! Your Spoonie forever! (Bio på måndag right? Jag tar med popcornen)

Over n out!




Kommentarer
Postat av: Pookie

Love u <3 Yes på måndag sitter vi och dreglar ;P

2010-04-24 @ 21:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bestbingo - Klickkampanj
¨
RSS 2.0
Webaidshop.se